torstai 30. syyskuuta 2010

Valkoinen lehtipusero

Yksi pitkään tekeillä olleista neuletöistä on nyt valmis! Sain tänä iltana valmiiksi valkoisen, Novitan Tennesseestä neulotun lehtikuviopuseron valmiiksi. Neulepuserolla on hieman onneton tarina, sillä jouduin neulomaan sen miltei kokonaan kahteen kertaan, koska ensimmäisellä kerralla puserosta tuli hervottoman iso, vaikka kokona oli vain L. Malli on Novitan 2010 kesälehdestä eivätkä Novitan mallit ole olleet aikaisemmin tuttuja. Mutta pienemmällä koolla ja pienemmillä puikoilla puserosta tuli hyvänkokoinen. :)

Pusero on auttamattomasti kesäinen 3/4 hihojen ja avoinaisen kaula-aukon takia, joten siirsin puseron ylähyllylle odottamaan ensi kevättä.

Nyt vielä pitäisi saada kahden muun neulepuseron yhdistäminen kuntoon, niin pääsen uusien töiden kimppuun... ehkäpä jo viikonloppuna puikot heiluvat!

6 kommenttia:

Irma kirjoitti...

Pusero on kaunis!
Minä en ole uskaltautunut koskaan neulomaan pitsipuseroita. Muita neuleita olen vuosien varrella neulonut lapsille ja itsellekin mm. Novitan lehdistä ja huomannut saman että pitää valita astetta pienempi koko mitä itse on. Olen kyllä "löysä" neulojakin että sekin varmaan vaikuttaa ettei meikäläisen neulomukset pysy oikein mitoissaan.

Hyvää loppuviikkoa ja lokakuun alkua sinulle!

Käsityöperhonen kirjoitti...

Kiitos, itsekin olen tyytyväinen lopputulokseen. Minulla ehti jo tulla suru puseroon, kun ensimmäinen versio oli niin ylisuuri. Olen jälkeenpäin kuullut muiltakin, että Novitan mallit ovat isoja kokonumeroon verrattuna. Minullakin on melko löysä käsiala, joten sekin varmasti vaikuttaa asiaan. Toisaalta esimerkiksi Modan mallien kanssa ei vastaavia ongelmia ole ollut.

Ehdottamasti kannattaa uskaltautua pitsineuleiden maailmaan, niiden tekeminen on todella mielenkiintoista. :) Niiden tekeminen kannattaa aloittaa tekemällä mallitilkkuja yksinkertaisista kuviomalleista, niin pääsee käsiksi ideaan.

Kiitos, mukavaa lokakuun alkua ja viikonloppua sinullekin!

Irma kirjoitti...

Ehkäpä joskus uskaltaisin kokeilla. Olen vaan niin lyhytjännitteinen ja sitten jos on pitkiä aikoja tekemättä en saa tasaista jälkeä aikaiseksi. Täytys varmaan aloittaa vaikkapa liivin tekemisellä ;) Kiitos mallitilkkuvinkistä.

Pitsisukka kirjoitti...

Oi miten kaunis pusero. Kyllä valkoinen väri on kaunein tuollaisessa pitsissä. Minulla on myös tuo lehti mistä olen jo neulonutkin, täytyisiköhän tehdä myös tuo, luonnonvalkoista puuvillalankaakin on omasta takaa. Kerrassaan upea käsityö!

enkulin käsityöt kirjoitti...

Onpa todella kaunis ja vieläpä valkoinen. Jotenkin pitsineule on kaunein valkoisena.

Käsityöperhonen kirjoitti...

Kiitoksia. :) Valkoinen väri sopii tosiaankin erityisen hyvin pitsineuleeseen, ehkä siksi että kuvio tulee siinä parhaiten esiin.